ztrade900x365

Γιατί η Toyota είναι τώρα η καλύτερη μετοχή του κλάδου της;

6563Αναδημοσίευση από Qineqt (SA)

 

Η τιμή της μετοχής της Toyota Motors (ΤΜ) αυξήθηκε περισσότερο από 2%, όταν η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε καθαρά κέρδη ύψους € 3,2 δις – ποσό που είναι παραπάνω από το τριπλάσιο των αντίστοιχων της περυσινής χρονιάς. Τα έσοδα επίσης αυξήθηκαν κατά 18%. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία απέδωσε καλά στην Ιαπωνία και στη Βόρεια Αμερική που αποτελούν δύο περιοχές του πλανήτη από τις οποίες προέρχεται το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της εταιρείας. Από την άλλη ο έλεγχος έχει χαθεί στην Κίνα λόγω της διαμάχης της συγκεκριμένης χώρας με την Ιαπωνία με φόντο τη διεκδίκηση των νησιών Σενκάκου / Ντιαογού. Ωστόσο, παρά τη μαζική απώλεια των πωλήσεών της στην Κίνα, προβλέπεται πως η Toyotaθα καταφέρει να ωθήσει την παγκόσμια καθαρή της κερδοφορία από τα $ 9,45 δις στα $ 9,7 δις, γεγονός το οποίο αντανακλά την ισχυρή επίδοσή της σε άλλα μέρη του κόσμου.

 

 

 

Η εταιρεία σημείωσε αύξηση τόσο των πωλήσεων όσο και των καθαρών εσόδων. Η τεράστια αύξηση των εσόδων οφείλεται στο γεγονός ότι οι πωλήσεις ήταν σε εξαιρετικά μεγάλη ύφεση το περασμένο έτος λόγω των καταστροφών που προκλήθηκαν από το τσουνάμι στην Ιαπωνία.

 

Επιπρόσθετα, αύξησε τα καθαρά κέρδη της κατά σχεδόν 3%. Αυτή η εξέλιξη αποτέλεσε μία ευχάριστη έκπληξη για τους επενδυτές, οι οποίοι ανέμεναν η εταιρεία να μειώσει τα κέρδη της λόγω της μείωσης των πωλήσεων στην Κίνα. Ωστόσο, όσοι βλέπουν την αγορά με απαισιόδοξη προσωπική άποψη, πιστεύουν ότι η αδύναμη επιχειρηματική δραστηριότητα της Toyota στην Κίνα επηρέασε τις πωλήσεις, καθώς η εταιρεία μείωσε τις αντίστοιχες προβλέψεις της από τα $ 273,5 δις στα $ 264,8 δις διαμορφώνοντας μία ποσοστιαία μείωση ίση με 3%. Η εταιρεία μείωσε επίσης και την συνολική της παραγωγή από τα 8,8 εκατομμύρια οχήματα στα 8,75 εκατομμύρια.

 

Το ακόλουθο διάγραμμα απεικονίζει την παγκόσμια γεωγραφική κατανομή των εσόδων της Toyota:

 

 

 

Ιαπωνική αγορά:

 

Το management δημοσίευσε ότι έχουν επιτευχθεί ισχυρές πωλήσεις στην εσωτερική αγορά της χώρας, ως ένας από τους λόγους που κρύβονται πίσω από τα ισχυρά της αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο. Οι παραδόσεις στην Ιαπωνία αυξήθηκαν κατά 20% σε ετήσια βάση. Η αύξηση των παραδόσεων των αυτοκινήτων ήρθε μετά την κρατική επιδότηση που δόθηκε για τα καύσιμα των αυτοκινήτων.

 

Αμερικανική αγορά:

 

Περισσότερο από το ένα τέταρτο των εσόδων της εταιρείας, προέρχεται από τις ΗΠΑ. Η εγχώρια αγορά των αυτοκινήτων υπήρξε σταθερά ισχυρή τους τελευταίους δύο μήνες. Το Σεπτέμβριο ο εποχιακός προσαρμοσμένος ρυθμός πωλήσεων (SAAR) ήταν εξαιρετικός καθώς ανήλθε σχεδόν στο 3% αποτιμημένος σε χρήματα στα € 14,9 εκατομμύρια - περισσότερο από το εκτιμώμενο ποσό που ήταν € 14,5 δις. Εάν δεν επηρέαζε και ο τυφώνας Sandy τα νούμερα της εταιρείας κατά την διάρκεια της τελευταίας εβδομάδας του Οκτωβρίου, στον συγκεκριμένο μήνα θα είχαν δημοσιευθεί εξίσου ισχυρά αποτελέσματα. Παρά το γεγονός αυτό, η αγορά των ΗΠΑ ανέφερε ρυθμό SAAR ίσο με € 14,2 εκατομμύρια. Ωστόσο, πολλοί πιστεύουν ότι ο τυφώνας θα μετακινήσει τις περισσότερες πωλήσεις της περασμένης εβδομάδας του Οκτωβρίου για το Νοέμβριο, ή ακόμα και για τον Δεκέμβριο. Θα υπάρξουν πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων οι οποίοι θα θέλουν να αντικαταστήσουν τα κατεστραμμένα αυτοκίνητα τους. Θα υπάρξουν επίσης ορισμένοι πελάτες οι οποίοι δεν θα μπορέσουν να τα καταφέρουν να παραστούν στις εκθέσεις των αυτοκινήτων λόγω του τυφώνα. Ιστορικά, η τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου αντιπροσωπεύει σχεδόν το 30% των συνολικών πωλήσεων του συγκεκριμένου μήνα.

 

Σύμφωνα με τον Αντιπρόεδρο της Toyota, παρά τον τυφώνα, ο Οκτώβριος ήταν ένας καλός μήνας για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και η ίδια η αυτοκινητοβιομηχανία θα συνεχίσει να επιδεικνύει τέτοια δύναμη και στο εγγύς μέλλον. Οι πωλήσεις της Toyota αυξήθηκαν κατά σχεδόν 16%. Η εταιρεία πούλησε 155.242 αυτοκίνητα σε σύγκριση με τα 134.046 μονάδες που πωλήθηκαν το προηγούμενο έτος. Το μερίδιο αγοράς της αυξήθηκε επίσης στο 14,3%, επιτυγχάνοντας μία αύξηση της τάξης του 1,1%. Η εταιρεία διαθέτει το τρίτο μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στις ΗΠΑ, μετά την General Motors Company (GM) η οποία πρωτοστατεί κατέχοντας το 18% και τη Ford Motor Company (F) που έχει το 15,1% της εγχώριας αγοράς.

 

 

 

 

 

Τα αυτοκίνητα της Toyota ήταν από τα πιο δημοφιλή στη Βόρεια Αμερική. Το “Toyota Camry” έχει αναφερθεί ως το best-seller του Οκτωβρίου, καθώς και για το προηγούμενο δεκάμηνο που έληξε τον Οκτώβριο. Ακόμα, τα μοντέλα “Corolla” και “Prius”, ανήκουν και αυτά στον κατάλογο των δέκα κορυφαίων αυτοκινήτων σε όγκο πωλήσεων:

 

 

Το “Τacoma της Toyota ανήκει στη λίστα με τα δέκα κορυφαία οχήματα βάσει πωλήσεων και στην κατηγορία των ελαφρών φορτηγών.

 

Για το τρίμηνο που έληξε, η εταιρεία ανακοίνωσε αύξηση 45% στα καθαρά κέρδη, από $ 413 χιλιάδες πέρυσι στο $ 598 χιλιάδες το 2012. Τα τμήματα της Toyota σημείωσαν άνοδο κατά 16,8% στις πωλήσεις. Ειδικότερα το τμήμα του “Lexus”, ανακοίνωσε αύξηση των εσόδων κατά 9,7%.

 

Κινέζικη αγορά :

 

Η Toyota έχει πληγεί σκληρά από την διένεξη Κίνας – Ιαπωνία για τη διεκδίκηση νησιών. Η εταιρεία εκτιμά ότι η απώλεια των πωλήσεων αγγίζει περίπου τα 200.000 αυτοκίνητα. Οι πωλήσεις της εταιρείας, καθώς και των δύο joint-venturesπου έχει συνάψει στην Κίνα, έχουν μειωθεί κατά το ήμισυ σχεδόν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, λόγω των κοινωνικών εκδηλώσεων. Η εταιρεία αναμένει ότι ο αντίκτυπος της μείωσης των πωλήσεων για το σύνολο του έτους στα καθαρά κέρδη της θα ανέλθει σχεδόν στα ¥ 30 δις (ή αλλιώς στα $ 373 εκατομμύρια).

 

Ωστόσο, οι ταύροι εξακολουθούν να είναι αισιόδοξοι για την εταιρεία, διότι δεν βασίζονται σε μεγάλο βαθμό από τις πωλήσεις τους στην Κίνα όπως κάνουν κάποιες άλλες γνωστές ιαπωνικές κατασκευάστριες εταιρείες αυτοκινήτων του ανταγωνισμού. Σχεδόν το 12% των εσόδων της προέρχεται από την Κίνα, την ίδια στιγμή που τα αντίστοιχα ποσοστά της Nissan Motor Co  (NSANY.OB) και της Honda Motor (HMC), ανέρχονται στα 27% και 20%.

 

Κανείς δεν ξέρει ακριβώς πότε θα εκτονωθεί η κατάσταση μεταξύ Κίνας και Ιαπωνίας. Ένας αναλυτής της Barclays αναφέρθηκε λέγοντας:

 

«Νομίζω πως η αγορά ελπίζει για ανάκαμψη τον Ιανουάριο-Μάρτιο, αλλά εγώ πραγματικά δεν βλέπω να ισχύει κάτι που θα οδηγήσει σε μία τέτοια εξέλιξη.»

 

Συμπέρασμα:

 

Η εταιρεία επικεντρώνεται στην περικοπή δαπανών της. Μάλιστα αύξησε τις προβλέψεις της για τα καθαρά κέρδη, αλλά μείωσε τις προοπτικές των εσόδων της για το 2012. Συγκεκριμένα, υπολογίζει πως θα εξοικονομήσει περίπου ¥ 300 δις από τα κέρδη του τρέχοντος έτους.

 

Η εταιρεία πούλησε συνολικά 7,4 εκατομμύρια οχήματα κατά τους πρώτους εννέα μήνες του έτους. Αυτό το νούμερο είναι μεγαλύτερο από τις πωλήσεις οποιουδήποτε κατασκευαστή αυτοκινήτων στον κόσμο. Ως εκ τούτου, η εταιρεία βρίσκεται σε καλό δρόμο για να γίνει η κορυφαία παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, μία θέση που απολάμβανε τη διετία 2008 - 2010.

 

Η μετοχή διαπραγματεύεται αυτή τη στιγμή σε έναν φθηνό πολλαπλασιαστή ίσο με το 9. Επίσης, καταβάλλει μία μερισματική απόδοση της τάξης του 1,91%. Η εταιρεία κορύφωσε τις αποδόσεις της στις τρεις από τις τέσσερις τελευταίες εκτιμήσεις για τα κέρδη της. Εκτιμήσεις αναφέρουν πως τα κέρδη της εταιρείας θα αυξηθούν κατά 41% ετησίως για τα επόμενα πέντε χρόνια.

 

Λαμβάνοντας υπόψη τα ισχυρά αποτελέσματα για το τρίμηνο, παρά τις κακές πωλήσεις στην Κίνα, η μεγαλύτερη έμφαση στην αναδιάρθρωση του κόστους και στη βελτίωση των επιδόσεων στις αγορές της Ιαπωνίας και της Βόρειας Αμερικής, είναι γεγονότα που δίνουν σύσταση buy για τη μετοχή της.

 

Επιμέλεια – Μετάφραση : e-FSW

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to StumbleuponSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Page 8 of 33

ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΕΛΤΙΑ S/R

 

ethniki

Go to top