ztrade900x365

Apple και Google: Κατρακυλώντας προς τα σταθερά κέρδη

The Apple store in New York΄s Grand Central Station
Το Apple store στο Grand Central Station  της Νέας Υόρκης.

Του Sam Grobart


Το πρόβλημα με τις μηχανές αέναης λειτουργίας είναι το εξής: Δεν υπάρχουν. Αξίζει να κάνει κανείς αυτή τη σκέψη εν μέσω όλου αυτού του ενθουσιασμού γύρω από τα κέρδη των Apple  και Google.
 
Η μετοχή της Apple υποχώρησε φτάνοντας περίπου τα 504 δολάρια -κοιτώντας από μακριά το υψηλό των 705 δολαρίων το Σεπτέμβριο του 2012. Οι επενδυτές ανησυχούν ότι τα κέρδη μπορεί να κατρακυλήσουν περίπου 2%, υποδηλώνοντας μία επιβράδυνση της ζήτησης για τα προϊόντα της Apple. Η ανησυχία είναι μεγαλύτερη γύρω από το iPhone της Apple, οι πωλήσεις του οποίου συνεισφέρουν περισσότερο από το ήμισυ των εσόδων και των κερδών της εταιρείας.
 
Εάν η ζήτηση για το iPhone μειώνεται – ιδιαίτερα στις Ηνωμένες Πολιτείες – είναι επειδή οι περισσότεροι άνθρωποι που θέλουν να έχουν ένα, πιθανότατα το έχουν. Κάπου μεταξύ του 50 και του 60% των χρηστών κινητών τηλεφώνων στις ΗΠΑ, έχουν ήδη ένα smartphone. Από αυτούς τους ανθρώπους, περίπου το 53% έχουν ένα iPhone, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Kantar Worldmedia ComTech.
 
Και έτσι, μειώνεται η φόρα. Αν κοιτάξουμε πέρα ​​από τις ΗΠΑ θα δούμε ότι η Apple έχει κάποιες δυνατότητες σε αντίστοιχα πλούσιες αγορές: Στην Ευρώπη, το μερίδιο αγοράς της είναι ένα σημαντικά χαμηλότερο 25,3%, το οποίο έρχεται πίσω από τον ηγέτη της αγοράς, τη Samsung κατά 19 ποσοστιαίες μονάδες. Αλλά η πραγματική προοπτική βρίσκεται σε μέρη όπου το iPhone κάνει τα πρώτα του βήματα -την Κίνα, την Ινδία και άλλες αναπτυσσόμενες αγορές. Το πρόβλημα, ωστόσο, είναι ότι το ίδιο το iPhone είναι μία ακριβή συσκευή: Πληρώνουμε πάνω από 199 δολάρια για αυτό, αλλά αυτό συμβαίνει επειδή το κόστος της συσκευής επιδοτείται από τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας. Σε άλλα μέρη του κόσμου, αγοράζεις το iPhone στην κανονική του τιμή, που φτάνει πάνω από τα 649 δολάρια και είναι απαγορευτική.
 
Ίσως η Apple θα μπορούσε να κατασκευάσει ένα πιο οικονομικό τηλέφωνο για αυτές διεθνείς αγορές. Ίσως μπορεί να δημιουργήσει άλλον έναν ολοκαίνουριο κλάδο, κατά τον τρόπο που το iPod ουσιαστικά δημιούργησε την αγορά συσκευών αναπαραγωγής μουσικής, το iPhone έφερε επανάσταση στην αγορά των smartphone και το iPad σήκωσε στους ώμους του την αγορά των tablets. Ίσως αυτό να είναι ο πολυσυζητημένος διάδοχος του Apple TV.
 
Αλλά υπάρχει επίσης η πιθανότητα τίποτα από αυτά να μη συμβεί ή να έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα που φαίνεται να επιδιώκουν ορισμένοι επενδυτές. Και αν αυτό ισχύει, τότε η Apple θα είναι απλά μια αγρίως ​​κερδοφόρα εταιρεία που θα συνεχίζει να είναι ένας σημαντικός (ή κυρίαρχος) παίκτης σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων.
 
Η Google είναι σε διαφορετική κατάσταση, αλλά υπάρχει και στην περίπτωσή της ανησυχία για τις μελλοντικές προοπτικές από πλευράς κερδών (αν και η εταιρεία ξεπέρασε την Τρίτη τις εκτιμήσεις, ανακοινώνοντας κέρδη τέταρτου τριμήνου 10,65 δολάρια ανά μετοχή, ενώ οι εκτιμήσεις είχαν κινηθεί στα 10,50 περίπου δολ. ανά μετοχή). Η εταιρεία έφτιαξε το μύθο της -αλλά και δισεκατομμύρια δολάρια- από την αναζήτηση σε desktop υπολογιστές, αλλά το παιχνίδι έχει μεταφερθεί στο κινητό και η Google πρέπει να ανασυγκροτηθεί για τη νέα εποχή. Η κατασκευή του λειτουργικού συστήματος Android ήταν ένα βήμα προς την προσαρμογή – μία απόπειρα μέσω της οποίας έλπιζε ότι η δημιουργία ενός λειτουργικού συστήματος για κινητά θα προσελκύσει περισσότερους ανθρώπους στην αναζήτηση μέσω κινητού, η οποία με τη σειρά της θα έστελνε περισσότερους χρήστες και δεδομένα στις υπηρεσίες online της Google. Δυστυχώς, η διαφήμιση στο κινητό τηλέφωνο εξακολουθεί να αποτελεί πρόκληση, για το σημαντικότερο λόγο ότι η οθόνη του κινητού είναι μικρή, άρα που να βάλεις όλες αυτές τις διαφημίσεις;
 
Η εξαγορά της Motorola ήταν μία άλλη προσπάθεια που κινούνταν στην κατεύθυνση της προσαρμογής της Google. Φαίνεται ότι η Mountain View παραδέχτηκε ότι η μέθοδος της Apple να αναλαμβάνει τόσο το σχεδιασμό του λογισμικού όσο και του hardware αποφέρει μεγαλύτερα οφέλη από ό,τι η ανάθεση σε τρίτους κατασκευαστές συσκευών. Όμως η Motorola δεν έχει ακόμη αποδώσει αυτά που αναμένονταν – καμία από τις συσκευές της δεν έχει κατακτήσει ακόμα την καρδιά των καταναλωτών και η παρουσία άλλων επουσιωδών επιχειρήσεων πέραν των βασικών λειτουργιών σχετικά με τα κινητά έχει δημιουργήσει σύγχυση μεταξύ των αναλυτών και των παρατηρητών της εταιρείας.
 
Και τώρα η Google έχει να αντιμετωπίσει στο επίπεδο των μηχανών αναζήτησης και την ανταγωνίστρια Facebook (FB). Αν το Social Graph του Facebook έχει επιτυχία, το οποίο εξαρτάται από το αν οι χρήστες του Facebook θα θελήσουν να μοιράζονται όλο και περισσότερα στοιχεία σχετικά με το τι τους αρέσει, θα μπορούσε να αποδειχθεί μία πιο ακριβής – και ως εκ τούτου πιο πολύτιμη – υπηρεσία αναζήτησης από τη μέθοδο αναζήτησης με λέξεις-κλειδιά της Google.

Και με τις δύο εταιρείες, υπάρχει η ανησυχία ότι οι ημέρες της φαντασμαγορικής ανάπτυξης θα εξελιχθούν γρήγορα σε μια μακρινή ανάμνηση. Το θέμα είναι, ότι μπορεί αυτό να ισχύει, αλλά ήταν βέβαιο ότι θα συνέβαινε κάποτε. Κάποια στιγμή στην πορεία εξέλιξης μιας εταιρείας, γίνεται πάντα μία  φθηνή μετοχή (value stock). Η έκδοση μερίσματος, το οποίο η Apple ξεκίνησε τον Οκτώβριο, δεν αντιπροσωπεύει αποδοχή της ήττας. Είναι ένας τρόπος για να επιστρέψει κάποια από τα κέρδη της στους μετόχους της, το οποίο αποτελεί κεντρικό ζήτημα του γιατί οι άνθρωποι επενδύουν σε μια επιχείρηση ευθύς εξ’ αρχής.

Πηγή: Capital

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to StumbleuponSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΕΛΤΙΑ S/R

 

ethniki

Go to top